Vásárlás, első látásra.

screenist

screenist

Mi is az a Screenist-ökoszisztéma, amelyet tokenek működtetnek?

2019. október 01. - scrn

A Screenist az elsők között aknázza ki az online reklámpiaci szegmens tokenizálásában rejlő lehetőségeket. De mi is ez az egész, és miért éri be részese lenni? A témát Csabai Csabával, az Inlock CEO-jával és a Screenist core-csapat tagjával járjuk körül.

“A Screenist lényege, hogy a képernyőn látott termékhez direkt vásárlási lehetőséget kapcsoljunk: nézek egy videóklippet vagy egy hollywoodi filmet, látom, hogy a kedvenc színészem egy klassz napszemüveget visel, szeretném azt én is magaménak tudni. A Screenist-alkalmazás segítségével azonnal meg tudom nézni, milyen márkáról, gyártmányról van szó, és rögtön látok egy webshopot is, ahol a napszemüveget meg is vásárolhatom” - foglalja össze a lényeget Csabai Csaba, a blockchain háttér kidolgozásában kompetens szakember.  

“Nyilvánvaló, hogy sugározható, streamelhető tartalomból rengeteg van, belegondolni is szédítő, mekkora staffot tarthat fenn pl. a Google, hogy a YouTube-os tartalmakat ellenőrizze, vagy akár a Facebook a felhasználói content cenzúrájára. Itt kerül képbe a Screenist mögött álló fejlesztés: megteremtettünk egy olyan működési elvet, aminek mentén egy szélesebb közösség - megfelelő motiváció mellett - érdekeltté válik a tevékenységben, és rendszer önmagát tartja fenn és termel profitot. Jelen esetben arról van szó, hogy taggerrek - önkéntes felhasználók, akik a képernyőn látható termék azonosításában segítenek - tömege “fogyasztja” a médiatartalmakat, és a megfelelő time kódok mentén, hiteles információ alapján helyezi el a termékinformációt.”

Persze nem elég, hogy egy egyetemista - vagy bárki, aki rengeteg filmet néz - esti munkája részeként, filmnézés közben beazonosítja James Bond öltönyét vagy a menő táskákat a Szex és New Yorkból: a tokenizált minőségbiztosítás lényege épp az, hogy több szintű validálási rendszer van, és csak a hiteles információért jár jutalom - pénzbevétel -, így nem éri meg csalni. A taggerek nem csak azért kapnak részesedést, ha ők taggeltek először, a történet több szálon fut: az eggyel magasabb szinten három validátor hagy jóvá egy taggelést, és ha ők hibáznak, ők a már meglévő stake-jeikkel - pénzükkel - is fizetnek ezért. Végül fontos, hogy a végső eredményt a terméktulajdonos - pl. a Nike, az Armani, a Graff Diamonds -  is megvétózhatja, ha mégsem az ő holmijáról van szó, így egészen biztosan hiteles infót kapunk, mit is látunk a képernyőn.

Teljesen világos, hogy egy ilyen összetett, gyorsan működő rendszert, ahol bevételek mozognak a világ minden részéről (nem csak a taggelések, de a folyamatos licitek és vásárlások kapcsán is), hagyományos pénzügyi keretek között képtelenség volna menedzselni. Sem a dollár, sem az euró sem egyéb valuta nem alkalmas mikrotranzakciókra, hiszen a nagy banki költség miatt nem érné meg fenntartani a rendszert. Csabai rávilágít, hogy már most több százezer aktív taggert juttatva nagyobb összegekhez, és akkor még nem beszéltünk az igazán nagyot hasítani képes egyéb szereplőkről: a hirdetőkről, terméktulajdonosokról és természetesen a befektetőkről.

“Igen, itt kerül a képbe egy olyan fenntartható ökoszisztéma a taggerek, a hirdetők és a terméktulajdonosok között, amit központi kontroll nélkül, az ebben érdekelt felek tartanak fenn, és amit természetesen blockchain tökéletesen átlátható és saját kézben futó rendszere nélkül nem lehetne működtetni. Egyértelmű, hiszen előkerülne az érdekkonfliktus, ha nem egy potenciálisan végtelen tagszámú közösség venne ebben részt: az HBO Go nem akarná a Hulu vagy a Netflix tartalmait taggeltetni, és vica versa, így viszont kizárólag a hirdető és a taggerek, a hirdetők és a terméktulajdonosok - nem feltétlenül egy gigamárka tulajdonosa, akár egy kisebb napszemüveggyártó cég, a webshop, ahol a terméket értékesítik - érdekei jelennek meg, egymással összhangban. 

Az ökoszisztéma tehát fenntartja magát a tokenizált rendszeren keresztül” - foglalja össze az ökoszisztéma lényegét Csabai Csaba. 

Arról, hogy ebből a profin kifejlesztett, dinamikusan növekvő piacra épülő rendszerben miként juthatsz bőséges pénzhez, következő cikkünkben bővebben is olvashatsz.

Ha elsők között akarnál értesülni a Screenist új feljlesztéseiről, vagy kedvezményesen vásárolni a részvényből, akkor kövess minket a Linkedinen, vagy iratkozz fel a hírlevelünkre, a Telegram csatornánkra, vagy a Twitterünkre

A bejegyzés trackback címe:

https://screenist.blog.hu/api/trackback/id/tr8215181764
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása