Vásárlás, első látásra.

screenist

screenist

Hogyan vásárolnak a nők a neten?

2018. december 04. - scrn

A karácsonyi shopping-szezon kezdetével egyre inkább aktuálissá válik a kérdés: ki hogyan vásárol, és hogy állnak virtuális megoldások tekintetében a nők, akik a (sokszor láthatatlan) érzelmi munka részeként az ünnepi ajándékbeszerzést is menedzselik?

A nõk jobban szeretnek online vásárolni, mint a férfiak

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a nők inkább a plázákban nézelődnek, míg a férfiak a gép előtt görnyedve - esetleg a mobiljukon, alig öt perc leforgása alatt - rendelik meg a tökéletes ajándékot szeretteik számára. A valóságban azonban a Nielsen friss felmérése szerint a nők 72 százaléka vásárolt online az elmúlt 30 napban, míg a férfiak csupán 68 százalékáról mondható el ugyanez. Mi több, a nők az e-mail-marketingre is nyitottabbak: 14 százalékuk bevallotta, hogy egy mailben talált linkhez köthető legutóbbi vásárlásuk, szemben a férfiak alig 8 százalékával.

via GIPHY

Imádják a kuponokat és az egyéb akciókat

 Amikor egy sokgyerekes anyuka kuponokat ollóz és körbejárja a város legjobb akcióit, azon meg sem lepődünk. Az érdekes viszont az, hogy a nők iskolai végzettségtől, társadalmi osztálytól, pillanatnyi anyagi helyzettől függetlenül imádják az akciókat: 71 százalékuk arról számolt be, hogy legutóbbi online vásárlásuk akciós volt. A női termékek tehát különösen kelendőek, ha árleszállítás is társul hozzájuk.

 Igen, tech-cuccokat is örömmel vásárol a szebbik nem

 Noha az átlagos brit nő élete során nagyjából háromszor annyit költ ruhára, mint férfi társa, a cipőt cipőre halmozó nő popkultúrából ismert sztereotípiája megdőlni latszik: a brit férfiak a fő cipővásárlók, míg a nõk 88 százalékos vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen technikai eszközt. A többség egyébként mobiltelefont vagy tabletet.

via GIPHY

 Szívesen használnak appokat

 És ha már telefon, fontos megjegyezni, hogy a nők mintegy 40 százalékkal több mobilalkalmazást töltenek le, mint a férfiak. Igaz, fizetős appok és különféle játékok téren a férfiak viszik a prímet. Sokakat talán meglep a tény, hogy több férfi tölti le és használja a boltokhoz köthető appokat (18 vs 14 százalék), vagyis a nők inkább más csatornákon élik ki kuponmániájukat. Egyelőre, legalábbis - merthogy minden jel arra mutat, hogy a különbség évről évre csökken.

A Facebookon és az Instan a nők az aktívabbak

 A Reddit, a Google+ és a LinkedIn inkább a férfiak terepe (többen vannak jelen és aktívabbak is,  mint a nők), míg a Pinterest, a Twitter, az Instagram és a Facebook női dominanciájú felületek (az utóbbi összetétele pl. 52 nő, 48 százalék férfi a Statista 2018 januári mérése szerint). Úgy tűnik, a női vásárlók számára különösen fontos az interakció a különféle média felületeken. Olyannyira, hogy 55 százalékuk a Nielsen felmérése szerint szívesebben vásárol olyan brandet, amellyel valamilyen személyes kapcsolatba került korábban a Facebookon vagy más felületen.

via GIPHY

A Screenist és a nők

Azzal, hogy a Screenist gyakorlatilag lehetővé teszi az impulzusvásárlást a képernyőn keresztül azáltal, hogy a termékhez azonnal webshopot kapcsol, a fogyasztói magatartás egy egészen új, sajátos aspektusával is kell, hogy foglalkozzunk. A nők esetében az impulzusvásárlás az ünnepek közeledtével nem elsősorban és nem is feltétlenül azt jelenti, hogy mindent beszereznek, ami az adott pillanatban megszólítja őket, hanem inkább egy hosszú, minden szerettük nevét tartalmazó listát képzeljünk el, ami tudatalatti alatt végig ott fut a háttérben, s aminek egyes elemei bizonyos termékek láttán aktiválódnak: “igen, ez az a sál, amire az öcsémnek szüksége van”, “a gyerek pont ilyen konzolt nézett ki magának”. Ezzel együtt azonban a női fogyasztó nem csupán az ünnepek közeledtével, hanem egész évben erős vásárlóerő az e-kereskedelemben, érdemes tehát tudatosan építeni preferenciáira és szükségleteire.

Iratkozz fel most a Screenist hírlevélre, és csatlakozz a Hello Screenist Telegram-csatornához!

A bejegyzés trackback címe:

https://screenist.blog.hu/api/trackback/id/tr9014426208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berelhetoreklamfelulet 2018.12.06. 11:27:44

"A nők többet költenek, gondolkozás nélkül, feleslegesen."

Ki gondolta volna :D

scrn 2019.09.30. 15:31:12

@Berelhetoreklamfelulet: elég egyedi olvasási technikával bírsz, hogy olyat is idézel, ami nem szerepel a cikkben :)
süti beállítások módosítása