Vásárlás, első látásra.

screenist

“Notórius ellentmondó vagyok” - Jakab Tibor, Screenist CEO

2018. november 16. - scrn

c32af7264937941ac3d6d2dc6ea2a7f8.jpg

 

Az ötlet

 

“2005-ben ment a mozikban a Constantine - A démonvadász című film, amiben a főszereplő Keanu Reevest - John Constantine szerepében - egy óra kíséri útján. Egy barátomnak ez az óra nagyon megtetszett, olyannyira, hogy azt kérte szülinapjára. Az anyukája megígérte, hogy ha sikerül rábukkanni, megkapja: és ekkor a baráti társaságban elkezdődött az óravadászat - beszél a kezdetekről Jakab Tibor. - Nem volt könnyű dolgunk, hiszen 2005-ben még nem tartott ott a technika, hogy csak úgy rákeressünk a termékre… még mondta is az az óra majdani tulajdonosa , hogy milyen jó volna, ha a teletexten volna egy gomb, amivel csekkolhatnánk, mi van a főhősön.”  


Nos, az óra - egy Oris Big Crown - végül meglett, és nem sokkal később jöttek is a reklámok, amikben feltűnt, vagyis profi termékelhelyezésről volt szó.

Tibor később aztán a mobilfejlesztésekkel foglalkozó Synaptel alapítójaként - úgy 2011 magasságában - többször is visszatért fejben Constantine órájához, mint szülinapi ajándékhoz: érdekelte, milyen mobilos applikáció segítségével deríthető ki könnyen és gyorsan, mit látunk a képernyőn, hogy aztán az azonnal rendelhető is legyen. Be kellett azonban látniuk, hogy 2011-ben még nem tartott ott a technológia: nem volt még 3, vagy 4G, a sávszélesség többnyire elég gyatra volt, a telefonok pedig harvderileg sem voltak azon a szinten, hogy hozzák az apphoz szükséges környezetet.

A kezdetek

2014 végén viszont már egészen jó készülékek voltak, a kutatás-fejlesztés, vagyis a kreatív tudásbázis célzott, szisztematikus bővítése nagyjából ezen a ponton kezdődött a termékhez. Tibor és a munkatársai hamar felismerték, hogy az object recognition alkalmazása (tárgyfelismerés) halva született ötlet, hiszen ez még az olyan óriásoknak sem sikerült, mint a Google vagy az IBM. Úgy tűnik, mesterséges intelligencia még ha képes is arra, hogy kép alapján felismerjen egy tárgyat, a pontos paraméterek belövésére már alkalmatlan.

Evidensnek tűnt, hogy az idő közben egyre jobban terjedő QR-kódok képbe kerüljenek, amelyek sok infót hordoznak - több teszt is bizonyította azonban, hogy nem ez lesz a megoldás. “Felmerült a képernyőmarkerek elhelyezése is, de a probléma adott volt: hogyan közvetíthetünk így a user és a content provider között? Ez a megoldás kiszolgáltatottá tett volna bennünket, ami a business modellt ölné meg” - emlékszik a kezdetekre a CEO, aki 2012-ben akkori vállalatának értékesítését követően nem csak egy jól sikerült exittel, hanem a cégépítésben szerzett komoly rutinnal lett gazdagabb.  

“Végül a közben egyre több területen forradalmi változásokat ígérő blockchain technológia volt az, ami a kulcsnak bizonyult a megoldáshoz. Ennek a forradalmi technológiának a megjelenése tette lehetővé, hogy akár tízezreketnek adjunk munkát a világ bármely pontján úgy, hogy mind az egyes munkafolyamatok, mind pedig az elszámolás teljesen átlátható marad. Épp ez a transzparencia az, aminek köszönhetően a nekünk dolgozók és a partnerek egyaránt átlátják a Screenistnél zajló folyamatokat” - teszi hozzá Tibor.

 

A csapat

“Azt, hogy a folyamat során hányszor hallottuk a “nem lehetséges” kifejezést, el sem tudom mondani. Ezért is nagy kedvencem a Google-könyv, hiszen amikor ők 1998-ban létrehozták a céget, hogy “rendszerezzék és mindenki számára hozzáférhetővé tegyék a világ valamennyi információját”, sokan kinevették őket, hogy ez bizony nem lehetséges, de legalábbis 30 ezer év kell hozzá. Notórius ellentmondóként bizonyítani akartam, hogy mi is elérjük a célunkat” - mondja a félmosollyal a szája szegletében Tibor.

 

A Screenist csapata tudatos építkezés eredménye: aki most a cégnél dolgozik, az nagyon tudja a dolgát. “Az elhivatott, céltudatos emberekben hiszek, akik profiként dolgoznak. Nem vagyok barátságos főnök, és nem játszok multit a saját pénzemen, én ebben az igazgatói székben a befektetőket képviselem: a célom az, hogy befektetésük profitot termeljen, ne költséget” - fogalmazza meg hitvallását a vezérigazgató, és ha belegondolunk, hogy a projekt mögött álló csapat 1 millió dollárt invesztált a Screenistbe, nincs kétségünk, hogy egy egészen újszerű, forradalmi termék sikerét kísérheti végig az, aki most nyit feléjük…  

A Screenist jelenleg maga mögött tudta a stealth mode-ot, és a kommunikatív módra váltva megkezdte a közösségépítést, az elmúlt időszakban pedig több új befektető is jelentkezett. Bárki feliratkozhat a cég hírlevelére, a Hello Screenist Telegram-csoportban pedig kérdésekre is szívesen válaszol a csapat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://screenist.blog.hu/api/trackback/id/tr2314375897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.